13 Haziran 2018 In Genel By admin

Sağlıklı Saçlar İçin Besinler

Yaşamın sürdürülmesi sağlığın korunması için vücudumuzun ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerinin her birinin günlük yeterli miktarda alınması ve vücutta uygun bir şekilde kullanılmasıdır.

Sağlıklı bir birey olmak için ya da hastalıkların önlenmesi için yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenmenin önemi büyüktür. Yeterli ve dengeli beslenme bilincinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarda bunun bir yaşam boyu sürecek alışkanlıklara dönüştürülmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır.

Vücudun büyümesi, dokularının yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan bu besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılması durumu “yeterli ve dengeli beslenme” deyimi ile açıklanır.

Besin öğeleri vücudun gereksinmesi düzeyinde alınamazsa, yeterli enerji oluşmadığı ve vücut dokuları yapılamadığından “yetersiz beslenme”durumu oluşur.

İnsan gereğinden çok besin alırsa, bu öğeler vücutta yağ olarak biriktiğinden sağlık için zararlıdır. Bu durum “dengesiz beslenmedir”.

İnsan yeterince yemesine karşın, uygun seçim yapamadığı ya da yanlış pişirme yöntemi uyguladığı için bu besin öğelerinin bazılarını alamayabilir. Bu durumda, o besin öğesinin vücut çalışmasındaki işlevi yerine getirilemediğinden yine sağlık bozukluğu oluşur. Bu durum da “dengesiz beslenmedir”.

Belirli miktar karbonhidrat (yaklaşık 50 gr) içeren bir besin ile eşit miktarda karbonhidrat ihtiva eden kontrol yiyeceğinin alınmasıyla ortaya çıkan kan glukoz cevabının karşılaştırılması prensibine dayanmaktadır
Glisemik indeks sağlıklı beslenme adına en önemli unsurlardan bir tanedir.Glisemik indeksi düşük olan gıdalarla beslenilirse beslenme daha sağlıklı olacaktır.Peki nedir bu glisemik indeks?

Gıdaların kan şekerini yükseltme hızına glisemik indeks denir. Eşit miktarda karbonhidrat içerseler de yiyeceklerin kan şekerini arttırıcı etkileri birbirinden farklıdır. Bunun nedeni yiyeceklerdeki karbonhidratların sindirim sisteminden farklı hızda geçmesi ve emilmesidir.

Farklı gıdalar yemek sonrasında kanın glukoz içeriğinin artışı üzerine değişik etkilere sahiptirler
Gıdalar glisemik indeks değerlerine göre şeker yükseltici etkisi yüksek, orta ve düşük olarak sınıflandırılır. Glisemik indeksi düşük olan yiyecekler, kan şekerinin daha yavaş yükselmesine sebep olacağından daima tercih edilmelidir.Posalı yiyeceklerin glisemik indeksi düşüktür. Bunlar kuru fasülye, nohut, mercimek, bulgur, kepekli ekmek, elma, armut, makarna, portakal ve yoğurt gibi besinlerdir.

Glisemik indeksi yüksek olan besinler aynı zamanda erken yaşlanmaya da sebep olur. Bunlar beyaz unlu gıdalar, beyaz ekmek, pirinç, patates, şeker katkılı gıdalar, havuç, muz, kavun ve üzümdür. Kuru üzüm, kuru kayısı gibi kurutulmuş gıdaların da glisemik indeksi yüksektir.

Glisemik indeks hesaplamasında gıdaların mideden boşalma hızı ve sindirilebilirlik düzeyleri göz önüne alınır. Yavaş boşalan besin kan şekerini daha yavaş yükseltir. Besinlerin protein içeriği de glisemik indeks hesaplamasında göz önünde tutulur.

Örn: Proteince güçlü soyanın glisemik indeksi düşük, proteince fakir pirincin ki ise yüksektir. Sanayide kullanılan bazı besin işleme teknikleri de glisemik indeksi yükseltir.
Örn: Mısır için %50 olan bu oran, mısır gevreğinde %80’e ulaşır.

GLİSEMİK İNDEKSİ AZALTMANIN SAĞLIKLI YOLLARI:

    1-Öğünlerinize mutlaka salata eklayin.
    2-Salatanıza az miktarda zetinyağı ve sirke ilave edin.
    3-Öğünlerinizin yağ,protein,karbonhidrat yönünden dengeli olmasını sağlayın
    4-Meyve suyu yerine meyvenin kendisini tercih edin.
    5-Patetes gibi nişasta yoğunluğu yüksek besinleri sıcak tüketmeyin.
    6-Besinleri çok küçük doğramayın ve mümkünse püre haline getirmeyin.
    7-Beyaz un ve şeker yerine tam tahılürünlerini tercih edin.
    8-Besinleri yavaş ve iyice çiğnedikten sonar tüketin.
    9-Light ürünlerin glisemik indeksi normal ürünlerden daha fazladır,bu nedenle normal ürünleri tercih etmeye çalışın.

Yorum Yok

Mail Adresiniz Yayınlanmayacaktır.

      Formu Doldurun, Sizi Arayalım.

   Saç Ekim Merkezi



close-link
Hemen Ara
Yol Tarifi